الأربعاء، 14 يناير 2009

اقوال الامام الرضا (ع) بالغتین العربیه والفارسیه


قال الامام الرضا(ع):-
لیست العبادة کثرة الصیام والصلاة وانما العبادة التفکر فی امر الله.
الترجمه الفارسیه:-عبادت به زیادى روزه ونماز نیست,بلکه عبادت(حقیقى) زیاد اندیشیدن در کار خداست.
قال الامام:-
من اراد ان یکون اقوى الناس فلیتوکل على الله.وسئل عن حد التوکیل ,ماهو؟ قال:ان لا تخاف سواه
انکس که مى خواهد از نیرومندترین مردم باشد باید بر خدا توکل کند,از حد توکل سؤال کردند که(بالاترین درجه) ان جیست؟فرمود:این است که جز او از کسى نترسى.
قال الامام:-لاتمل من الدعاء فانه من الله بمکان,وعلیک بالصبر,وطلب الحلال,وصلة الرحم وایاک ومکاشفة الناس,فانا اهل البیت نصل من قطعنا.
ازدعاء کردن ملول وخسته مشو,که دعا در نزد خدا جایکاهى والا دارد.برتو باد به استقامت وشکیبایى(در شواریها),وطلب روزى حلال وبیوستن ونیکى به خویشاوندان.وبر حذر باش از برده درى وهتک حرمت مردم.همانا ما اهل بیت باکسى که ازما بریده وجدا شود مى بیوندیم.
قال الامام:-ینبغی للرجل اذا اصبح ان یقراء بعد التعقیب خمسین ایه.
سزاوار است که شخص مسلمان جون صبح کند بعد از تعقیب نماز بنجاه ایه قران بخواند.
قال الامام:-رحم الله عبدا احیا امرنا,فقلت له وکیف یحیى امرکم؟قال یتعلم علومنا,ویعلمها الناس,فان الناس لو علموا محاسن کلامنا,لاتبعونا.
خدا رحمت کند کسى را که امر ما رازنده کند(راوى مى کوید).کفتم:امر شما جکونه زنده نکه داشته شود؟ فرمود:علوم ودانشهاى مارا فراکیرد وبه مردم تعلیم دهد.زیرا که اکر مردم خوبیها وفواید سخن مارا
بدانند,از ما بیروى مى کنند.
قال الامام:-من اطاع مخلوقا فی غیر طاعة الله عزوجل فقد کفر واتخذ الها من دون الله.
هرکسى مخلوقى را در امرى غیر از طاعت خداى عزوجل فرمان برد به کفر کراییده وخدایى جز خداى تعالى اختیار نموده است.
قال الامام:-صدیق کل امرئ عقله وعدوه جهله.
دوست هر کس عقل او,ودشمن جهل او مى باشد.
قال الامام:-لایستکمل عبد حقیقة الایمان,حتى تکون فیه خصال ثلاث: التفقه فی الدین,وحسن التقدیر فی المعیشه,والصبر على الرزایا
بنده اى حقیقت ایمانش رابه کمال نرساند تا این که دراو سه خصلت باشد: .فهم عمیق(معارف) دین,ونیکو اندازه کیری کردن در امر معیشت,وشکیبایى بر مصیبتها وکرفتاریها

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق